Sve više i više primjećujemo električna vozila na cesti. Jednako vrijedi i za proizvođače automobila. Do unazad nekoliko godina je svima još bila nepoznanica, a danas nema proizvođača auta koji nema električni primjer u ponudi.
Specifično je i to da se svi oni međusobno utrkuju čije auto će prijeći više kilometara na samo jedno baterijsko punjenje. Tako na primjer jedan od najpoznatijih proizvođača električnih vozila na svijetu, Elon Musk jamči da Tesla baterija kapacitet ima mogućnost doseći i do 1000 kilometara na jedno punjenje. No, koliko tesla može prijeći kilometara zapravo?
Činjenica je da svaki od proizvođača, prilikom puštanja novog električnog automobila u prodaju, dostavlja informaciju koliko automobil može prijeći kilometara. Te iste informacije su dobivene laboratorijskim testom vožnje, koji neće emitirati sve uvjete koji su prisutni za vrijeme stvarne vožnje. Tako na primjer, tijekom laboratorijskog testa neće biti upaljena klima, i ostali uvjeti će biti kao zamišljeni, bez gužve, stajanja na jednom mjestu i slično.
Tesla – baterija kapacitet
Urednici poznatog svjetskog časopisa o automobilima ‘What Car’ su testirali veliki broj električnih vozila i usporedili s informacijama koje se dobiju tvorničkim i laboratorijskim testovima. Otkrili su koliko tesla može prijeći kilometara na jedno punjenje te brojne druge. Na koncu su nam otkrili i koji od proizvođača električnih vozila najmanje laže.
Možda će vas to iznenaditi ali jedan od najpoznatijih takvih vozila u Europi trenutno je Hyundai Kona Electric koja u specifikacijama navodi da može prijeći 450 km s jednim punjenjem baterije ali u realnosti, u stvarnim uvjetima, točan broj je 416 km. U usporedi s drugim renomiranim proizvođačima električnih vozila, Hyundai nas je najmanje prevario.
Doseg koji auto električnog tipa može prijeći na jedno baterijsko punjenje također zavisi o konfiguraciji auta, starosti i stanja baterije, te možda najvažnije načina vožnje. Veliku razliku čine upaljena ili ugašena klima, tip vožnje (otvoreni ili zatvoreni), brzina i broj putnika.
Od ostalih auta koja su testirali ističe se i Tesla Model 3, koji po testu časopisa ‘What Car’ ima domet puno manji od deklariranog. Čak 30%.
Onda se pitamo, koliko Tesla može prijeći kilometara u realnosti, pod stvarnim uvjetima vožnje.
Testeri iz časopisa ‘What Car’ su istaknuli da Tesla Model 3 ima deklaraciju koja navodi da može prijeći 408 kilometara s jednim punjenjem baterije, dok u stvarnosti test kaže 209 kilometara.
Model 3 koji je znatno skuplji također donosi krive podatke u brošuri. Sami auto košta 55 000 eura i glasi za auto koje može prijeći 529 kilometara jednim punjenjem, dok pod stvarnim uvjetima uspijeva postići 384 km.
Klub vlasnika Teslinih vozila u Italiji
Klub vlasnika Tesle se odlučio na zanimljiv pothvat, prilikom kojeg su odlučili dokazati da je Elon Musk rekao istinu kad se izjasnio da Tesla može prijeći i do 1000 km s jednim punjenjem baterije.
Pothvat je bio uspješan. Naime, samo s jednim punjenjem baterije Model S 100D uspješno su dosegli i preko 1000 kilometara, točnije 1078.
Uvjeti u kojima su vozili su daleko od stvarnih, te smo sigurni da nećete nikad voziti na taj način. Bez klime, s konstantnom brzinom od 40 km/h (autopilot, naravno), bez virtualno nimalo kočenja i s posebnim gumama.
Na kraju su izračunali da su potrošili 98,4 kWh za vrijeme puta, što bi bilo jednako potrošnji samo 8 litara goriva.
Odgovori
Želite li se pridružiti raspravi?Slobodno pridonesite